Rudens kamermūzikas festivāls. Artemis Quartett (Berlīne). Haidns, Bartoks un Brāmss

Vineta Sareika, I vijole
Antea Krestone, II vijole
Gregors Zīgls, alts
Ekarts Runge, čells

Programmā:
Jozefs Haidns Stīgu kvartets solminorā, Hob. III:  74
Bēla Bartoks Ceturtais stīgu kvartets
Johanness Brāmss Otrais stīgu kvartets laminorā op. 51 nr. 2

Vinetas Sareikas skanīgā Gvadanjīni (1793) vijole jau kopš 2012. gada iekrāso Berlīnē bāzētā stīgu kvarteta Artemis nevainojami harmonisko ansambli. Līdzīgi kā sengrieķu medību un šķīstības dieve Artemīda, kuras vārdu par savu nosaukumu izraudzījies kvartets, Artemis mūziķi nerimstoši turpina tvert jaunas idejas, kā būtiskāko līdzās tehniskajai spozmei izceļot pašas mūzikas dabiski skaidro intensitāti un burvību.

Kamermūzikas vakarā kopā likti trīs atšķirīgu laikmetu skaņražu komponēti kvarteti. Jozefa Haidna trešais kvartets no 74. opusa radīts meistara Londonas ceļojumu gados, un, iespējams, tāpēc fināla tēma veidojusies, atgādinot auļojošu zirgu soļus. Šajā sezonā viens no Artemis koncertprogrammu stūrakmeņiem ir Bēlas Bartoka mūzika, kuras ekspresīvi iekrāsotais skaņuraksts , vistiešāk koncentrēts tieši Ceturtajā, 1928. gadā Budapeštā komponētajā kvartetā, ar pārsteidzoši filigrānu pizzicato daļu. Savukārt dziesminieka Johannesa Brāmsa lēni un ilgi auklēto kamermūzikas pērli, kas cieši sasaucas ar Franča Šūberta vientulības un lirisma noskaņu, precīzi raksturojis vijolnieks Jožefs Joahims, piesaucot Brāmsa garam tik ļoti atbilstošo romantisma tēzi Frei, aber einsam – brīvs, bet vientuļš.

 
Nav gaidāmo pasākumu