Arnis Zandmanis - J.S.Bahs - 12 prelūdijas un fūgas

Arnis Zandmanis – J.S. Bahs - 12 prelūdijas un fūgas
“Labi temperētais klavesīns”, 2. sējuma 2. daļa

Katra tikšanās ar Arni Zandmani un Johanu Sebastianu Bahu pie Dāvida Kļaviņa unikālajām un pasaulē vienīgajām “Una Corda M189” klavierēm Kuldīgā ir īpaši svētki. Jau 23. aprīlī koncertzālē “Klavins Piano” būs lieliska iespēja piedzīvot atkalsatikšanos ar izcilo mūziķi, ko Kuldīgas iedzīvotāji un pilsētas viesi paspējuši iecienīt jau trīs, priekpilnām un aizraujošām emocijām bagātu, rudens-ziemas koncertu laikā.

Pavasara iedvesmas ietvarā pianists Arnis Zandmanis aicina uz ceturto koncertu, kas ir baroka laikmeta ievērojamā vācu komponista Johana Sebastiana Baha daiļradei veltītā četru koncertu cikla pēdējais cēliens. 23. aprīļa koncertā klausītāji dzirdēs 12 fūgas un prelūdijas no “Labi Temperētā klavesīna” 2. sējuma 2. daļas.

Arnis Zandmanis par koncertu ciklu:

“Ikvienam mūziķim ar J.S.Baha daiļradi nākas sastapties jau no mūzikas skolas 1.klases. Vispirms "deju mūzika" - menueti, gavotes, burrē, tad mazas prelūdijas un fūgas, invencijas, līdz nonākam līdz LTK ("Labi temperētam klaviram"). Tās ir hromatiskā secībā sakārtotas prelūdijas un fūgas visās tonalitātēs, turklāt divos sējumos. (Dubults neplīst). Un patiesi, iedziļinoties šajā mūzikā, atklājas brīnums – tā ir bezgalīga! Bezgalīga gan laikā, gan telpā, mūžam laikmetīga un noslēpumaina.

Manas subjektīvās izjūtas spēlējot J.S.Baha skaņdarbus uz klavierēm ir tādas, ka mūsu instruments skan pārāk "koncertēti" (lūdzu nejaukt ar jēdzienu "koncentrēti"), galu galā Bahs taču nerakstīja klavierēm, bet daudz smalkākiem instrumentiem - klavesīnam, klavihordam. Klavieres ir spožākas, ārišķīgākas. Baha mūzika turpretim vērsta uz cilvēka iekšējo pasauli - pasauli, kura piepildīta ar daudzām smalkām niansēm.

Atrodoties Ungārijā, man bija izdevība iepazīties ar izcilā klavierbūvētāja Dāvida Kļaviņa instrumentu "Una Corda". Jāsaka, ka "iemīlējos" šajā instrumentā no pirmā pieskāriena! Spēlējot šo instrumentu, baroka laikmeta mūzika noteikti var iezaigoties vēl nedzirdētās skaņukrāsās. Instruments jūtīgi reaģē uz piesitiena niansēm, no tā var izvilināt visdažādākos tembrus, pastiprināti sadzirdama daudzbalsība. Mani šis instruments iedvesmoja ierakstīt visas 48 prelūdijas un fūgas.”

 
Nav gaidāmo pasākumu