WINDSTREAM / ATKLĀŠANAS KONCERTS. Poga. Freibergs. Petrauskis

Festivāls WINDSTREAM  | FESTIVĀLA  ATKLĀŠANAS KONCERTS 

Diriģents Andris POGA
Orķestris RĪGA
Solisti: Guntars FREIBERGS (perkusijas), Oskars PETRAUSKIS (soprāna saksofons)

Programmā:
Kristofers Staničars – Windstream
Dženifera Higdona – Koncerts perkusijām un orķestrim
Džons Mekī – Koncerts soprāna saksofonam un pūtēju ansamblim
Naidžels Klarks – “Samurajs”

Pavasara festivāla WINDSTREAM  atklāšanā – Orķestra “Rīga” un WINDSTREAM  idejas autora, bijušā mākslinieciskā vadītāja un galvenā diriģenta Andra Pogas atkalsatikšanās uz Lielās ģildes skatuves festivāla jubilejas gadā. Starptautiski atzītā diriģenta vadībā Orķestris “Rīga” kopā ar solistiem atskaņos spožu  oriģinālmūziku.
Skaņdarbs Windstream ir pavasari vēstošs un ieskandinošs sveiciens, atklājot orķestra maigo un silto skanējumu, kā arī sasaucoties ar WINDSTREAM festivāla ideju un konceptu, kas svin pavasari, tā atnākšanu un pūtēju orķestra spēli.
Amerikāņu komponistes Dž. Higdonas Perkusiju koncerts ir sacerēts kā dialogs starp solistu – perkusionistu – un orķestri, taču atsevišķa saruna veidojas arīdzan solista un perkusiju starpā.  Atzinības vērtā un bieži atskaņotā amerikāņu komponiste  ir ievērojama personība mūsdienu klasiskajā mūzikā. 2010. gadā saņēmusi prestižo Pulicera balvu mūzikā par “Vijoles koncertu” (Violin Concerto), Grammy balvas par “Perkusiju koncertu” (Percussion Concerto) un “Alta koncertu” (Viola Concerto). Higdonas darbi piedzīvo simtiem atskaņojumu gadā, “Zilā katedrāle” (Blue Cathedral) ir viens no atskaņotākajiem mūsdienu orķestra darbiem – vairāk kā 600 izpildījumu visā pasaulē. Komponistes pirmā opera – “Aukstais kalns” (Cold Mountain) – ieguvusi Starptautiskās operas balvu par Labāko pasaules pirmizrādi un tās ieraksti nominēti divām Grammy balvām.
Koncerts soprāna saksofonam un pūtēju ansamblim (2007) ir soprāna saksofona skaņas potenciāla un iespēju pētījums, kas ietērpts piecās daļās - tā vidus daļas ar nosaukumiem “Filcs”, “Metāls” un “Koks” instrumentētas atbilstoši materiālam, savukārt sākums - “Prelūdija” - un noslēgums - “Fināls” - apvieno un liek ieskanēties visam ansamblim, citējot skaņdarba centrālās tēmas. Skaņdarba autors Džons Mekī (John Mackey, 1973) ir dzimis Ohaijo štatā ASV, ieguvis bakalaura grādu Klīvlendas Mūzikas institūtā un maģistra grādu Džuljarda mūzikas skolā. Daudzu godalgu ieguvējs, to starp ASCAP (Amerikas komponistu, autoru un izdevēju apvienība) balvu un Mortona Gulda Jauno komponistu godalgu. Komponējis orķestrim, simfoniskam pūtēju orķestrim, kā arī īpaši pievērsies baletmūzikai. Darbi tiek atskaņoti visos kontinentos un ir ieguvuši plašu starptautisku rezonansi. “The New York Times” par Džona Mekī mūziku raksta: “Aizraujoši - koncentrēta, spēcīga enerģijas eksplozija”.
Britu komponista Naidžela Klārka opuss “Samurajs” ir kļuvis par mūsdienu klasiku un raksturo Naidžela Klarka kompozīcijas stilu – pārpilni krāšņi, eksplozīvi brīži, kas mijas un kontrastē ar pārpasaulīga skaistuma vēsmām. Tā konceptuālais kodols meklējams japāņu bungu tradīcijā, kas aizsākusies samuraju kareivju ērā, kā arī ieņēmusi nozīmīgu lomu kara mākslā.

Pieejamas atlaides 50% apmērā skolēniem un studentiem, uzrādot apliecību kasē un pie ieejas koncertzālē.

 
Nav gaidāmo pasākumu