Kremerata Baltica un Likā Debargs

Piedalās: Likā Debargs (klavieres), kamerorķestris Kremerata Baltica 

Koncerts divās daļās

Koncerta ilgums ~ 2 stundas

Programmā

I daļa

1. Kšištofs Pendereckis - Čakona no “Poļu rekviēma” stīgu orķestrim
2. Milošs Magins – Klavierkoncerts Nr. 3
I. Allegro con fuoco – Allegro apassionato
II. Allegro
III. Presto
IV. Adagio
V. Allegro con fuoco

II daļa

3. Mečislavs Veinbergs – Klavieru kvintets op. 18, aranžējums klavierēm, stīgu instrumentiem un timpāniem, aranžējuma autori Andrejs Puškarevs, Gidons Krēmers un Kremerata Baltica
I. Moderato con moto
II. Allegretto
III. Presto
IV. Largo
V. Allegro agitato

Koncertā skanēs trīs dažādi 20. gadsimta poļu komponistu rokraksti. Kšištofs Pendereckis ir dzīvais poļu klasiķis un viens no slavenākajiem mūslaiku komponistiem pasaulē. Viņa mūzikas pamatā ir izsāpēts  un nepastarpināts vēstījums. Kā apokalipse ar apskaidrības staru. Čakona stīgām no Penderecka Poļu rekviēma ir veltījums pāvestam Jānim Pāvilam II, kurš devās mūžībā 2005. gadā.

Milošs Magins bija 20. gadsimta poļu pianists un atzīts Šopēna mūzikas interprets ar prāvu skaņdarbu mantojumu. Lai gan pasaulē viņa mūzika ir mazināma, Magins uzskatāms par izcilu 20. gadsimta komponistu. Emocionāli nospriegots ir Magina Trešais Koncerts klavierēm, kura mūzika nemitīgi tiecas sasniegt gaismas klātbūtni brīdinošā tumsas pasaulē.

Apjomīgais Mečislava Veinberga Klavieru kvintets ir kā sava laikmeta balss, kas vēršas pie klausītājiem ar neoklasicistisku skaidrību un nelokāmu spēku. Īstena kamermūzikas pērle, kuras bagātajā noskaņu gammā ir vijīgs smalkums, izteiksmīgs piesātinājums un emociju tiešums.

 Likā Debargs sācis nodarboties ar mūziku 11 gadu vecumā; 15 gadu vecs to pametis literatūras dēļ; 19 gados atgriezies pie klavierēm un iestājies konservatorijā. Pēdējos Debargs gados sniedzis simtiem izpirktu koncertu un ierakstījis vairākus solo albumus mūzikas izdevniecībā ’’Sony Classical’’. Pēc piedalīšanās 15. Čaikovska konkursā 2015. gadā visi runāja tikai par viņu, turklāt daudzi viņu uzskatīja par konkursa īsteno uzvarētāju. Mūziķa unikālais talants, viņa radošā brīvība, interpretāciju neatkārtojamais svaigums, spēja uzburt neparasti spilgtus tēlus un izteikt komponista domas smalkākās nianses pārsteidza un saviļņoja gan klausītājus, gan kritiķus. Prestižā aģentūra CAMI (Columbia Artists Management Inc.) nekavējoties noslēdza ar Likā Debargu līgumu, un viņam sākās spoža un intensīva pasaules karjera – pēc Čaikovska konkursa viņš uzstājās Krievijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Kanādā, ASV, Čīlē. Pianists muzicē gan solo, gan kopā ar ievērojamākajiem orķestriem un tādiem diriģentiem kā Valerijs Gergijevs, Vladimirs Fedosejevs, Vladimirs Jurovskis un Andrejs Boreiko.  

  1. gadā leģendārais Austrijas Lokenhausas Kamermūzikas festivāls bija pirmais liecinieks mazai revolūcijai: labi pazīstamais, izcilais vijolnieks Gidons Krēmers pasauli iepazīstināja ar pavisam jaunu orķestri — kamerorķestri ’’Kremerata Baltica’’ —, kā sastāvā ietilpa mūziķi no Baltijas valstīm: Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Ar savu bagātīgo skanējumu, enerģētisko un prieka pilno spēlēšanu orķestris iekaroja izsmalcinātās publikas sirdis un ienesa festivālā pavisam cita veida dzīvību.

’’Kremerata Baltica’’, ilgtermiņā orientēts izglītojošs projekts, bija Krēmera 50. dzimšanas dienas dāvana sev. Tas ir veids, kā dižgars nodod savu gudrību jaunajiem mūziķiem un, ne kompromitējot mākslinieciskos, ne profesionālos standartus, iedvesmo veicināt muzikālo izaugsmi šajā reģionā. Savā pastāvēšanas laikā šī talantīgo mūziķu grupa ir attīstījusies par vienu no labākajiem starptautiskajiem kamerorķestriem pasaulē, un nodrošinājusi sev izcilu reputāciju, regulāri uzstājoties pasaules nozīmīgākajās koncertzālēs ar izcilākajiem mūziķiem.

 
Nav gaidāmo pasākumu