Borisa Eifmana baleta teātris / PIGMALIONA EFEKTS

Borisa Eifmana «Pigmaliona efekts»: Eiropas pirmizrāde!

Borisa Eifmana balets

ar Johanna Štrausa dēla mūziku

Scenogrāfija: Zinovijs Margoļins

Kostīmi: Olga Šaišmelašvili

Gaismas: Aleksandrs Sivajevs, Boriss Eifmans

«Pigmaliona efekts» ir jauns un pavisam negaidīts Borisa Eifmana darbs, par kuru izrādes komandai ar stāvovācijām jau pateikušies Sanktpēterburgas, Maskavas, Ņujorkas un Čikāgas skatītāji. Tas ir dzirksteļojošs balets kā mūzikls, balets kā komēdija, milzum daudziem neticamiem trikiem pārpilns balets. Sengrieķu mītu par tēlnieku, kurš iemīlējās paša radītajā skulptūrā, izcilais horeogrāfs Boriss Eifmans pārcēlis uz mūsdienām un… balles deju pasauli – raugi, no tās izrāde aizņēmusies augstpapēžu kurpes, seksīgās kleitas, zelta spīguļus matos un fantastisko, ārkārtīgi mūsdienīgo plastiku.

Pirms 107 gadiem stāstu par Pigmalionu un Galateju savā versijā pārrakstīja Džordžs Bernards Šovs. Viņa slavenās lugas sižets kalpojis par pamatu arī Eifmana baletam. Taču puķu pārdevējas Elīzas vietā te ir draiskā meiča Gala (Ļubova Andrejeva), fonētikas profesora vietā – balles deju superzvaigzne Lions. Savai skolniecei Oļegs Gabiševs mācīs nevis pareizrunu kā Bernarda Šova lugā, bet virtuozu ķermeņa pārvaldīšanas mākslu. Galvenās varones iekšējās un ārējās pārvērtības notiek uz Johanna Štrausa dēla mūzikas fona – valša karaļa skaņdarbiem Boriss Eifmans pievērsies pirmoreiz visā savā ilgajā radošajā karjerā.

 «Gribēju radīt komēdijas žanra izrādi, kura būtu pozitīvas enerģijas pilna, jo iepriekš mēs uzvedām vairākus traģiskus iestudējumus, man nācās gremdēties psihoanalīzē… Šķita, ka tas dos jaunu impulsu mūsu attīstībai – mūsu repertuāra, stila un dejas tehnikas attīstībai,» stāsta horeogrāfs.

 
Nav gaidāmo pasākumu