Eiropas Ziemassvētki. Bēthovena sonātes. Osokini

Andrejs Osokins, klavieres
Sergejs Osokins, klavieres

Programmā: Ludviga van Bēthovena 18., 27., 14., 23. un 31. sonāte klavierēm

Klavieru sonāte ir tas žanrs, ko visbiežāk dēvē par dižā simfoniķa un Vīnes klasiķa Ludviga van Bēthovena radošo darbistabu. Tieši sonātēs Bēthovens pārbaudījis, pilnveidojis un slīpējis sava stila savdabīgās idejas un novatoriskos skaņveides paņēmienus, kas vēlāk ar pārliecību un spēku uzplaukuši viņa meistarīgajās partitūrās. Būdams izcils pianists, klavieru sonātes Bēthovens rakstījis visa mūža garumā – pirmās četras tapušas vēl 18. gadsimta izskaņā, savukārt pēdējās – piecus gadus pirms nāves, spilgti atsedzot komponista stila metamorfozes un laikmeta zīmes.
Gaidot Ludviga van Bēthovena 250. dzimšanas dienas atceri (2020), koncertorganizācija “Latvijas Koncerti” saviem klausītājiem dāvā vienreizēju ieceri iepazīt visas Bēthovena klavieru sonātes, ko īpašā koncertu sērijā atskaņos vairāki Latvijā labi iepazīti pianisti.
Sergejs un Andrejs Osokini pārstāv Latvijas klaviermūzikas eliti. Viņus vieno ne tikai ģimeniskas saites, bet arī muzikāli radošs un pārsteidzoši spilgts skatījums, ko tēvs savās interpretācijās pratis nodot dēlam. Pieredzē gūts rūdījums un aizrautīgs ekspansīvums izgaismos piecas L. van Bēthovena vidējā un vēlīnā perioda sonātes, ļaujot baudīt skaņu vīzijas trauslajā mēness staru dejā “Mēnesnīcas sonātē” (sonāte Nr. 14, S. Osokins), aicinot rīta medībās (sonāte Nr. 18, “Medības”, S. Osokins), izjūtot dvēseles alkas vienā no Bēthovena trauksmainākajām sonātēm – “Apasionāta” (sonāte Nr. 23, A. Osokins) un cenšoties pieskarties cilvēcīgi trauslajam (sonāte Nr. 27, “Atvadas”, S. Osokins un sonāte Nr. 31, A. Osokins).

 
Nav gaidāmo pasākumu