Tiešsaistes konference NĀKOTNES ENERĢIJA 2021: MOBILITĀTE. EFEKTIVITĀTE. KLIMATS

“Izdevniecība “Dienas Bizness” sadarbībā ar “AS Gaso”, “Neste Latvija” un “Møller Baltic Import SE”  jau otro gadu rīko nozares pasākumu veltītu tīras enerģijas izmantošanai. Tiešsaistes forums šogad norisināsies 2021. gada 21. oktobrī Rīgā zem nosaukuma NĀKOTNES ENERĢIJA: mobilitāte. efektivitāte. klimats.
 
Eiropas zaļais kurss ir vērsts uz trim pamatprincipiem, kas, pārkārtojoties uz tīru enerģētiku, palīdzēs samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas un uzlabot cilvēku dzīves kvalitāti. Tīra nākotnes enerģija, ar kuru Eiropas Savienība vēlas līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti visās tautsaimniecības nozarēs, katrā uzņēmumā ieņem arvien konkrētāku pozīciju, plānojot savas nākotnes darbību.
 
Neatkarīgi no personiskās attieksmes pret klimata pārmaiņām un ekoloģiskajām idejām nenoliedzams ir viens – “Zaļais kurss” ir ja ne visa gadsimta, tad vismaz gadsimta pirmās puses lielākais izaicinājums cilvēcei un nozīmīgākā modernizācijas iniciatīva pasaulē, kas, ja izdosies, radīs arī globālas pārmaiņas. Neskatoties uz to, ka Covid-19 krīze ir pieklusinājusi runas par Eiropas “Zaļo plānu”, tas nekur nav palicis. Dienas Bizness organizētais tiešsaistes forums “NĀKOTNES ENERĢIJA: mobilitāte. Efektivitāte” Klimats pulcēs nozares pārstāvjus un ekspertus definēt šā brīža  plānu un izvirzītos uzdevumus no valsts puses, kas ir nepieciešams uzņēmējiem un ko paredz ES un kādas ir prognozes NEKP plāna mērķu sasniegšanai? Kādas ir šā brīža iespējas aktīvākai pāriešanu uz alternatīvās degvielas izmantošanu? Kas ir nepieciešams uzņēmējiem un ko piedāvā degvielas ražotāji nākotnes enerģijas programmas ietvaros?
 
Izdevniecības “Dienas Bizness” sadarbībā ar AS GASO, Neste Latvija un Møller Baltic Import SE organizētais tiešsaistes forums NĀKOTNES ENERĢIJA: mobilitāte. efektivitāte. klimats. rosinās paskatīties uz Latvijas transporta un tautsaimniecības nozari Eiropas nākotnes enerģijas plāna ietekmē.
 
Mērķis: Dialogs starp valsts institūcijām, uzņēmējiem un enerģētikas un transporta nozares uzņēmumiem.
 
Mērķauditorija: Valsts politikas veidotāji un viedokļu līderi enerģētikas un transporta nozarē, valsts un pašvaldību institūciju vadītāji, lielo uzņēmumu un autoparku turētāji, infrastruktūras un pilsētplānotāji, tehnoloģiju uzņēmumi.
 
Moto: Ekonomiski efektīvākas un videi draudzīgas enerģijas izmantošana!
 
Pasākuma moderators: Ansis Bogustovs & Andris Kulbergs
Pasākuma programma un dalībnieku sastāvs tiek papildināti!
 
PROGRAMMA
9.20-9.30  Reģistrācija un rīta kafija
9.30-9.35  Pasākuma atklāšana 
                     
I DAĻA | VALSTS POLITIKA UN STRATĒĢIJA
 
9.35-10.00 Enerģijas izmaksu augstie riski (tēma tiek saskaņota)

Reinis Āboltiņš, (RTU) Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūta pētnieks;
 
10.00-10.20 Eiropas zaļais kurss — pārmaiņu katalizators transportam! Prognozes un reālās iespējas
Mārtiņš Zemītis, ES pārstāvniecības Latvijā ekonomists; (tiek saskaņots)
 
10.20-11.00 Kā zaļais kurss mainīs transporta sektoru Latvijā?
Kas notiek Igaunijā, Lietuvā?  Eiropas piemēri.
Ko gaidīt vieglo auto saimniekiem – jaunus nodokļus vai esošo sadārdzinājumu, veco auto lietošanas vai iegādes aizliegumu?
• Infrastruktūra un esošie autoparki – kas jāmaina/jāuzlabo?
• Jaunie auto un pieprasītākie degvielas veidi
 
• Edijs Šaicāns, EM Valsts sekretāra vietnieks (uzrunāts)
• Vjačeslavs Dombrovskis, Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas vadītājs
• Andis Kārkliņš, Latvijas Biogāzes asociācijas valdes priekšsēdētājs
• Moderators: Andris Kulbergs, Auto asociācijas prezidents
 
11.00-11.40 Diskusija: Ko pašlaik piedāvā transportlīdzekļu ražotāji? Elektroauto! auto ar CNG? auto ar ūdeņradi?
• Nodokļu politika  – ar ko rēķināties uzņēmējiem tuvākajā piecgadē?
• Cik izmaksās CNG infrastruktūras izveide? Cik automašinu pārbūve?
• Vai tam būs gatavi auto tirgotāji, autoservisi?
• Ko pašlaik pircējam izdevīgāk iegādāties un ekspluatēt?
• Kāda ir citu valstu pieredze pircēju stimulēšanai iegādāties mazizmešu vai bezizmešu auto?
 
Diskusijas dalībnieki:
• Ilmārs Bode, AS “Gaso” Ekspluatācijas un tehniskā departamenta vadītājs
• Klāvs Poriķis, “Virši” pārdošanas daļas vadītājs
Moderators: Andris Kulbergs, Auto asociācijas prezidents
 
II DAĻA | ENERĢIJAS IESPĒJAS
 
11.40-12.10 Vai CNG ir risinājums vai arī tas ir tikai starp risinājums uz citu degvielas veidu?
Cik daudz CNG uzpildes staciju ir piemēram Igaunijā, Lietuvā? kas ir svarīgi, ja braucam uz šim valstīm?
• Ilmārs Bode, AS “Gaso” Ekspluatācijas un tehniskā departamenta vadītājs
  
12.10-12.35 “Kāda ir degvielu nākotne?” (The future of liquid fuels) 
Kāda ir biodegvielu loma tīrākā un ilgtspējīgākā pārvietošanās, vai un kā sasniegsim uzstādītos GHG mērķus
Mats Hultman, Neste, Head of OEM Partnerships (ZOOM) // ENG
 
12.35-13.15 Diskusija: “Vai varam braukt “zaļāk” jau šodien, negaidot rītdienu?”
Kāds ir nākotnes pilsētas sabiedriskais transports: iespējas un izaicinājumi?
Kādus risinājumus izvēlas uzņēmumi ar lieliem autoparkiem?
 
Diskusijas dalībnieki:
 • Armands Beiziķis, “Neste Latvija” valdes priekšsēdētājs
• Gints Burks, “Jelgavas autobusu parka” valdes loceklis
• Beāte Krauze-Čebotare, Omniva Latvija vadītāja
• Eksperts tiek saskaņoti
 
 
III DAĻA | PIEREDZE UN NĀKOTNES STRATĒĢIJA
 
13.15-13.55 Tīras enerģijas transports: Likums, politika un risinājumi
• Rīgas satiksmes” eksperiments ar ūdeņraža trolejbusiem?
• Pilsētas sabiedriskā transporta attīstība
• Eksperimenti Rīgas pilsētā; velojoslas un stabiņi;
• Kas notiek ar scooteru infrastruktūru?
• Prasības pret taksometru parku: Jauni elektromobīļi vai pagaidu risinājumi?
 
Diskusijas dalībnieki:
• Jānis Vaivods, Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors
• Andris Lubāns, “Rīgas Satiksme” valdes loceklis;
• Felikss Igaunis, “Bolt Latvija” mikromobilitātes operāciju menedžeris
• Eksperts tiek saskaņots
   
13.55-14.15 Cik gatavi esam ilgtspējīgai mobilitātei?
 Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā
 
14.15-14.55 Nākotnes uzlādes tīkli Latvijā:
Cik izmaksās elektroauto infrastruktūras izveide?
Cik daudz elektroauto uzpildes staciju ir Igaunijā, Lietuvā? Kas ir svarīgi, ja braucam uz šim valstīm?
Kāda ir tā dēvētā CO2 pēda šo elektroauto batareju saražošanā, utilizācijā salīdzinot ar degvielas auto CO2 pēdu gan ražošanā, gan ekspluatācijā, gan utilizācijā.
 
Diskusijas dalībnieki:
• Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā
• Kārlis Mendziņš, “Eleport Latvija” vadītājs / Uzlādēts.lv autors
• Māris Avotiņš, Fiqsy.com vadītājs
• Ansis Valdovskis,  AS “Latvenergo” Elektromobilitātes uzlādes tīkla vadītājs
 
14.55-15.00 Nobeigums
 
Nav gaidāmo pasākumu