Tirdzniecības vietas

Ventspils, Teātra nams "Jūras vārti" - Ventspils, Karlīnes iela 40
VISI PASĀKUMI ŠAJĀ NORISES VIETĀ

Rīkotājs: Kurzemes filharmonija SIA
Reģ. Nr.: 51203035281
VISI ŠĪ RĪKOTĀJA PASĀKUMI

DER ZINĀT:
Pasākuma Ilgums: 3h
Pasākuma valoda: Latviešu
Ieeja no: 19:00
Bezmaksas ieeja bērniem: Nav paredzēta
Paredzēts priekš: no 6 gadu vecuma

Biļešu cenas

  13.00 €  pieejams  10.00 €  pieejams

Pērkot biļetes internetā, tiek piemērota interneta veikala izmantošanas maksa. Lasīt šeit

Iegādājoties biļetes tirdzniecības vietās, pakalpojuma maksa netiek piemērota.

UZZINI VAIRĀK

JUBILEJA | Joep Beving | Peter Gregson & čellu kvintets

Pirkt

Ar īpašu koncertu 15. maijā, kurā uzstāsies nīderlandiešu pianists Jūps Bēvings (Joep Beving) un čellists un komponists Pīters Gregsons (Peter Gregson) no Lielbritānijas kopā ar Latvijas čellu “all-star” kvintetu, Ventspils teātra nams “Jūras vārti” atzīmēs 10 gadus kopš vērienīgās rekonstrukcijas, namam iegūstot tā pašreizējo veidolu.

Vakara pirmajā daļā ne vien Ventspils, bet arī pārējās Latvijas publikai gaidāma pirmā tikšanās ar pianistu un komponistu Jūpu Bēvingu – koncerts “Jūras vārtos” būs mūziķa līdz šim vienīgā viesošanās Baltijas valstīs. Holandieša stāsts izklausās gluži pēc pasakas, ņemot vērā, ka plašākai publikai ar debijas albumu Bēvings sevi pieteica vien 2015. gadā. Proti, viņa klausītāju un sekotāju pulks īsā laikā izaudzis līdz Nila Frāma (Nils Frahm) un Maksa Rihtera (Max Richter) apmēriem. Paša spēkiem, vienatnē radītais, ierakstītais un klajā laistais debijas albums “Solipsism” tiešsaistē klausīts vairāk nekā 140 miljonus reižu, mūziķim šobrīd esot starp klausītākajiem klaviermūzikas skaņražiem. Turpinājums pieteikumam bija drīzs un reibinošs – izdevniecība “Deutsche Grammophon” Jūpam izteica piedāvājumu, no kura atteiktos vien trakais, un otrais viņa solo albums “Prehension” pirms diviem gadiem iznāca jau ar šīs ikoniskās, daudzu izcilu mūziķu mājvietas gādību. Turpinājums – solo triloģiju noslēdzošā daļa “Henosis” – gaidāms jau drīz, 5. aprīlī.

Nīderlandes austrumos augušais Jūps jau bērnībā labprāt savu ikdienu pavadīja spēlēdams klavieres. Pieaugušo dzīve un sabiedrības vadības studijas viņa radošajai takai uz laiku lika mest līkumu. Pat tiktāl, ka vairākus gadus J. Bēvings pavadīja Amsterdamā, strādājot reklāmas industrijā. Par laimi pašam un iepriecinājumu miljoniem klausītāju mūziķa “neceļi” nav izrādījušies gari un Jūps Bēvings ir atgriezies un pilnībā nodevies tam, ko prot un mīl visvairāk – radīt un atskaņot minimālismā sakņotas, introvertas kompozīcijas, kas uzrunā daudzus jo daudzus. No Sidnejas operteātra līdz Elbas filharmonijai, no festivāla “Big Ears” Noksvilā, ASV līdz… “Jūras vārtiem” Ventspilī!

Ne mazāk īpašs būs jubilejas turpinājums koncerta otrajā daļā, kad uz skatuves kāps pazīstamais skotu čellists un komponists Pīters Gregsons kopā ar īpaši šim vakaram sapulcinātu Latvijas čellu “all-star” kvintetu jeb mūziķiem no dažādiem Latvijas simfoniskās un kamermūzikas izpildītājkolektīviem – ar Ēriku Kiršfeldu (Liepājas Simfoniskais orķestris), Ievu Upatnieci un Jāni Rinkuli (Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris), Pēteri Ozoliņu (Ventspils Kamerorķestris) un Ernestu Cīruli, gados jaunāko mūziķi šajā kompānijā, kurš, būdams Ventspils Mūzikas vidusskolas audzēknis, ir arī pilnvērtīgs Ventspils Kamerorķestra dalībnieks un P. Ozoliņa kolēģis tajā. P. Gregsons kopā ar latviešu mūziķiem šajā vakarā izpildīs Johana Sebastiana Baha “Svītas čellam”.

Joprojām grūti nosakāmā laikā (runā, ka starp 1717. un 1723. gadu), vietā un secībā J. S. Baha komponētās sešas svītas čellam nudien ir, iespējams, atpazīstamākie un spēlētākie skaņdarbi, kas līdz šim radīti instrumentam. Tiesa, tie savulaik komponēti vienam instrumentam un domas joprojām dalās, vai tas sākotnēji bijis čells, kādu to pazīstam… Trīssimt gadus vēlāk jaunais, bet jau godalgotais un viens no savas paaudzes ievērojamākajiem britu mūziķiem Pīters Gregsons šo mūzikas vēstures kanonu ir pārrakstījis. Burtiski. Reinterpretējis izpilījumam sešu čellu ansamblī, piešķirot mūzikai arī elektronisko palīgierīču radītas nokrāsas.

“Šīs svītas ir čella repertuāra pamatu pamats. Es izaugu tās klausoties un spēlējot pats. Melotu, ja teiktu, ka neesmu pavadījis stundas nomodā, lauzot galvu – ko Bahs pats par šo teiktu?” par savu ambiciozo ieceri savulaik izteicies Gregsons. Uztraukumam nav bijis pamata, jo rezultāts ir brīnišķīgs. Tāds, kuru novērtē klausītāji ievērojamākajās pasaules koncertzālēs un profesionāļi redakcijās, skaņu ierakstu studijās un uzvalkos. Arī Pīters Gregsons pārstāv izdevniecību “Deutsche Grammophon”, kura ierakstu “Recomposed by Peter Gregson: Bach – The Cello Suites” klajā laida pagājušā gada oktobrī.

“Tā vietā, lai par Baha mūziku domātu kā par divdimensiju gleznu, es svītas uztvēru kā skulptūru. Lai arī mākslas objekts ir viens un tas pats, to pagriežot un raugoties uz to no dažādiem leņķiem, izgaismojot to dažādos veidos, atklājas dažādas tekstūras, krīt dažādas ēnas,” darbu pie svītām čellam raksturo Pīters Gregsons. Par to, veroties no cita, otrreiz neatkārtojama skatu punkta varēs pārliecināties arī klausītāji 15. maija vakarā Ventspilī.

JUBILEJA | Joep Beving | Peter Gregson & čellu kvintets

Ar īpašu koncertu 15. maijā, kurā uzstāsies nīderlandiešu pianists Jūps Bēvings (Joep Beving) un čellists un komponists Pīters Gregsons (Peter Gregson) no Lielbritānijas kopā ar Latvijas čellu “all-star” kvintetu, Ventspils teātra nams “Jūras vārti” atzīmēs 10 gadus kopš vērienīgās rekonstrukcijas, namam iegūstot tā pašreizējo veidolu.

Vakara pirmajā daļā ne vien Ventspils, bet arī pārējās Latvijas publikai gaidāma pirmā tikšanās ar pianistu un komponistu Jūpu Bēvingu – koncerts “Jūras vārtos” būs mūziķa līdz šim vienīgā viesošanās Baltijas valstīs. Holandieša stāsts izklausās gluži pēc pasakas, ņemot vērā, ka plašākai publikai ar debijas albumu Bēvings sevi pieteica vien 2015. gadā. Proti, viņa klausītāju un sekotāju pulks īsā laikā izaudzis līdz Nila Frāma (Nils Frahm) un Maksa Rihtera (Max Richter) apmēriem. Paša spēkiem, vienatnē radītais, ierakstītais un klajā laistais debijas albums “Solipsism” tiešsaistē klausīts vairāk nekā 140 miljonus reižu, mūziķim šobrīd esot starp klausītākajiem klaviermūzikas skaņražiem. Turpinājums pieteikumam bija drīzs un reibinošs – izdevniecība “Deutsche Grammophon” Jūpam izteica piedāvājumu, no kura atteiktos vien trakais, un otrais viņa solo albums “Prehension” pirms diviem gadiem iznāca jau ar šīs ikoniskās, daudzu izcilu mūziķu mājvietas gādību. Turpinājums – solo triloģiju noslēdzošā daļa “Henosis” – gaidāms jau drīz, 5. aprīlī.

Nīderlandes austrumos augušais Jūps jau bērnībā labprāt savu ikdienu pavadīja spēlēdams klavieres. Pieaugušo dzīve un sabiedrības vadības studijas viņa radošajai takai uz laiku lika mest līkumu. Pat tiktāl, ka vairākus gadus J. Bēvings pavadīja Amsterdamā, strādājot reklāmas industrijā. Par laimi pašam un iepriecinājumu miljoniem klausītāju mūziķa “neceļi” nav izrādījušies gari un Jūps Bēvings ir atgriezies un pilnībā nodevies tam, ko prot un mīl visvairāk – radīt un atskaņot minimālismā sakņotas, introvertas kompozīcijas, kas uzrunā daudzus jo daudzus. No Sidnejas operteātra līdz Elbas filharmonijai, no festivāla “Big Ears” Noksvilā, ASV līdz… “Jūras vārtiem” Ventspilī!

Ne mazāk īpašs būs jubilejas turpinājums koncerta otrajā daļā, kad uz skatuves kāps pazīstamais skotu čellists un komponists Pīters Gregsons kopā ar īpaši šim vakaram sapulcinātu Latvijas čellu “all-star” kvintetu jeb mūziķiem no dažādiem Latvijas simfoniskās un kamermūzikas izpildītājkolektīviem – ar Ēriku Kiršfeldu (Liepājas Simfoniskais orķestris), Ievu Upatnieci un Jāni Rinkuli (Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris), Pēteri Ozoliņu (Ventspils Kamerorķestris) un Ernestu Cīruli, gados jaunāko mūziķi šajā kompānijā, kurš, būdams Ventspils Mūzikas vidusskolas audzēknis, ir arī pilnvērtīgs Ventspils Kamerorķestra dalībnieks un P. Ozoliņa kolēģis tajā. P. Gregsons kopā ar latviešu mūziķiem šajā vakarā izpildīs Johana Sebastiana Baha “Svītas čellam”.

Joprojām grūti nosakāmā laikā (runā, ka starp 1717. un 1723. gadu), vietā un secībā J. S. Baha komponētās sešas svītas čellam nudien ir, iespējams, atpazīstamākie un spēlētākie skaņdarbi, kas līdz šim radīti instrumentam. Tiesa, tie savulaik komponēti vienam instrumentam un domas joprojām dalās, vai tas sākotnēji bijis čells, kādu to pazīstam… Trīssimt gadus vēlāk jaunais, bet jau godalgotais un viens no savas paaudzes ievērojamākajiem britu mūziķiem Pīters Gregsons šo mūzikas vēstures kanonu ir pārrakstījis. Burtiski. Reinterpretējis izpilījumam sešu čellu ansamblī, piešķirot mūzikai arī elektronisko palīgierīču radītas nokrāsas.

“Šīs svītas ir čella repertuāra pamatu pamats. Es izaugu tās klausoties un spēlējot pats. Melotu, ja teiktu, ka neesmu pavadījis stundas nomodā, lauzot galvu – ko Bahs pats par šo teiktu?” par savu ambiciozo ieceri savulaik izteicies Gregsons. Uztraukumam nav bijis pamata, jo rezultāts ir brīnišķīgs. Tāds, kuru novērtē klausītāji ievērojamākajās pasaules koncertzālēs un profesionāļi redakcijās, skaņu ierakstu studijās un uzvalkos. Arī Pīters Gregsons pārstāv izdevniecību “Deutsche Grammophon”, kura ierakstu “Recomposed by Peter Gregson: Bach – The Cello Suites” klajā laida pagājušā gada oktobrī.

“Tā vietā, lai par Baha mūziku domātu kā par divdimensiju gleznu, es svītas uztvēru kā skulptūru. Lai arī mākslas objekts ir viens un tas pats, to pagriežot un raugoties uz to no dažādiem leņķiem, izgaismojot to dažādos veidos, atklājas dažādas tekstūras, krīt dažādas ēnas,” darbu pie svītām čellam raksturo Pīters Gregsons. Par to, veroties no cita, otrreiz neatkārtojama skatu punkta varēs pārliecināties arī klausītāji 15. maija vakarā Ventspilī.

Iesakām

Iesakām